Hlavním hrdinou příběhu je Hiro Hamada. Přibližně dvanáctiletý, geniálně nadaný kluk, jehož koníčkem je konstruování malých robotů. Jeho neméně nadaný starší bratr Tadashi ho zavede do své školy, kde ho seznámí se svými spolužáky a představí projekt, na kterém pracuje – špičkového robota zdravotníka. Má sloužit k okamžité pomoci lidem při jakékoli nemoci a poranění. Hiro se rozhodne svého bratra následovat a přihlásit se do stejné školy. Pak se ale stane neštěstí, kvůli kterému se Hirův život ocitne v troskách.
Velká šestka nabízí velmi propracovaný příběh s charaktery postav (s vedlejšími už je to horší). V každém záběru cítíte a vidíte propojenost všeho se vším, každý předmět tu má svou minulost, každičké větě, myšlence, postavě, pohybu, předmětu byla věnována maximální péče. Každá scéna na vás dýchá životem.
Velká škoda, že se Velká šestka z poměrně slibného začátku zvrtne v obligátní souboj komiksových superhrdinů, který nabízí skoro každý druhý film pro teenagery. A já začal zívat. Je zde také několik nelogičností (například požár, který vypukne ihned po představení Hirova vynálezu) či do očí bijících náhod (filmové záběry katastrofy s teleportací, naservírované přímo před oči hlavních hrdinů). Ale budiž. Určitě nebudete litovat, že jste film viděli.
Jestliže Walt Disney tímto filmem chtěl udělat radost všem klukům a tatínkům, pak jejich dceřiná společnost Pixar chtěla filmem V hlavě pro změnu potěšit všechna děvčata a jejich maminky. (Šestka je plná vynálezů, robotů a udělátek… V hlavě je o myšlenkách, pocitech, barvách…)